Fejlesztések összhangban a magyar felsőoktatási politikával
Hiller István oktatási és kulturális miniszter szerint a gyöngyösi Károly Róbert Főiskolában végrehajtott fejlesztések egybecsengenek a magyar felsőoktatási politikával, amely a színvonalra, a kvalitásra helyezi a hangsúlyt. Ezt a tárcavezető a főiskola keddi tanévnyitó ünnepségén jelentette ki.
Mint a szakminiszter fogalmazott „a Károly Róbert Főiskolán nyertek és nyernek a hallgatók, Gyöngyös város lakói, hiszen az intézmény nem csak egy épület, hanem hangulata, illata van, olyan főiskola, ahol tudásátadás a norma”.
Fotó: Gordon Eszter
Hiller István emlékeztetett arra, hogy 2006 óta a felsőoktatási politikájába a minőséget állította középpontba a kormány: átalakították a felsőoktatás szerkezetét, a hallgatói juttatás és a minőségbiztosítás rendszerét, színvonalemelő finanszírozási rendszert vezettek be, infrastrukturális fejlesztést hajtottak végre.
Az oktatási és kulturális miniszter a felsőoktatás minden szereplőjének - egyetemeknek, főiskoláknak, a Magyar Rektori Konferenciának, a Felsőoktatási Kerekasztalnak, szakmai és civil szervezeteknek, valamint érdekvédő képviseleteknek egyaránt - együttműködést ajánlott egy minőségalapú pályázati rendszer kidolgozására, amely a tudományos műhelyeknek kiemelt finanszírozási lehetőséget biztosít.
A szakminiszter a bolognai rendszerről szólva kijelentette, hogy az egységes felsőoktatási térséghez tartozni Magyarország számára előny, hiszen ez egy olyan rendszer, amely biztosítja egyebek mellett az átjárhatóságot, a mobilitást, valamint a diplomák egyenértékét.
Az oktatási és kulturális miniszter a felsőoktatás minden szereplőjének - egyetemeknek, főiskoláknak, a Magyar Rektori Konferenciának, a Felsőoktatási Kerekasztalnak, szakmai és civil szervezeteknek, valamint érdekvédő képviseleteknek egyaránt - együttműködést ajánlott egy minőségalapú pályázati rendszer kidolgozására, amely a tudományos műhelyeknek kiemelt finanszírozási lehetőséget biztosít.
A szakminiszter a bolognai rendszerről szólva kijelentette, hogy az egységes felsőoktatási térséghez tartozni Magyarország számára előny, hiszen ez egy olyan rendszer, amely biztosítja egyebek mellett az átjárhatóságot, a mobilitást, valamint a diplomák egyenértékét.
Károly Róbert Főiskola
Infrastruktúrafejlesztés a Károly Róbert Főiskolán
A projekt tartalma
Károly Róbert Főiskola
|
Komplex oktatási, kutatási, innovációs, szolgáltatási és info-kommunikációs infrastruktúrafejlesztés
|
Megítélt támogatás
1.549.681.000 Ft
|
A projekt fizikai megvalósításának tervezett napja: 2010. év március hó 31. nap
A projekt célja
- A Károly Róbert Főiskola alapvető célja, hogy az Észak-magyarországi régió meghatározó jelentőségű tudáscentrumaként hozzájáruljon a régió versenyképességéhez az oktatás közgazdaság, agrárgazdaság, környezet- és vidékfejlesztés területén. Mindezeken a területeken mind a kutatás, mind a szaktanácsadás és az innovációval kapcsolatos igényeit európai szinten elégítse ki.
- A munkaerőpiacra versenyképes tudással rendelkező szakembereket képezzen.
- A főiskola hallgatói és oktatói tevékenységét és megelégedettségét hatékonyan szolgáló infrastrukturális és informatikai kapacitás növelése.
- Olyan regionális tudásközpont létrehozása, mely a térségben zajló társadalmi-gazdasági környezeti változások motorja lehet. Cél a regionális gazdaságfejlesztéshez szükséges tudás szintetizálása, továbbítása, a tudás-, és kutatóbázis biztosítása a regionális kitörési pontok erősítéséhez a regionális versenyképesség növelésével.
- További cél a felsőoktatási intézmény és a gazdasági szféra közötti kapcsolat erősítése.
- A projekt megvalósítása által növekszik a régió gazdasági versenyképessége, erősödik az innovációs és üzleti szemlélet; javulnak a nemzetközi színvonalú, alkalmazásorientált K+F+I tevékenység feltételei és hatásfoka, megerősödnek és hatékonyabbá válnak a gazdaság, az oktatás és a K+F+I tevékenység más szereplői közötti hálózati együttműködések.
A projekt szakmai tartalma
A fejlesztések a hallgatói-oktatói-kutatói infrastruktúra modernizációját célozzák; kiemelten szolgálják a műszaki és informatikai tantárgyak oktatási színvonalának növelését, és a kutatási együttműködések fejlesztését:
1. Hallgatói Információs Szolgáltató Központ kialakítása (HISZK)
- Hallgatói Szolgáltató Központ
- HÖK Iroda, Klub terem
- Nemzetközi Kapcsolatok Irodája
- Informatikai Központ
Cél a Károly Róbert Főiskolán működő Hallgatói Tanácsadó Központ jelenlegi tevékenységeinek bővítése, mely 200 hallgató számára biztosít az oktatáson kívüli gyakorlási lehetőséget. Itt kap helyet az Informatikai Központ és a Nemzetközi Kapcsolatok Irodája is.
2. Idegennyelvi infrastruktúra-fejlesztés
- Idegennyelvi labor
- Idegen nyelvű oktató-gyakorló kabinet kialakítása
- Multimédiás labor fejlesztése
- Tolmács berendezés
Az idegen nyelvi infrastruktúra fejlesztésével cél a hallgatók számára nyújtott szolgáltatások színvonalának növelése, nyelvi önképzési, gyakorlási lehetőség biztosítása
3. Laboratóriumi terek kialakítása, felújítása
- Élelmiszeranalitikai labor kialakítása
- Mikrobiológiai labor kialakítása
- Környezetanalitikai labor kialakítása
- Biológia, növényélettani labor fejlesztése
A Károly Róbert Főiskola a Mezőgazdasági Mérnöki Alapszakon Élelmiszerbiztonsági Szakirány indítására nyújtott be kérelmet, mely képzés célja olyan szakemberek kibocsátása, akik az élelmiszer-előállítás, a forgalmazás és az ellenőrzés területén magas szintű tudással rendelkeznek.
4. Kutatási-Fejlesztési Innovációs Kooperációs Központ kialakítása
- Zöldenergia Oktató-Gyakorló-Bemutató Központ
- Spin-off és start-up vállalkozások létrehozását elősegítő infrastrukturális háttér megteremtése
Cél egy olyan innovációs környezet megteremtése, amely javítja az intézmény és a régió gazdálkodó szervezetei közötti innovációs és technológia-transzfer hatékonyságát.
5. Info-kommunikációs technológiai fejlesztések
A Károly Róbert Főiskolán megvalósítandó info-kommunikációs fejlesztés komplex fejlesztés, azaz mind az oktatás, mind a kutatás, mind az intézményirányítást támogató rendszerek infrastrukturális hátterének kiépítését jelenti.
- Általános (alap-, kutatást, oktatást, intézményirányítást és a szolgáltatást támogató) informatikai infrastruktúra fejlesztése
- A Hallgatói Információs és Szolgáltató Központ létrehozásának informatikai részei
- Nyelvi képzéssel kapcsolatos informatikai fejlesztések
- Kutatási Fejlesztési Innovációs Kooperációs Központ informatikai fejlesztése
Oktatási és Kulturális Minisztérium