A kényszerleszállásnál is jeleskedett
A napokban Vári Gyula egykori vadászpilóta volt a vendége a Dobó István laktanyának.
A MiG 29-es típussal Magyarországnak világhírt szerzett repülős élménybeszámolóját sokan meghallgatták.
A Bornemissza Gergely Felderítő Zászlóalj meghívására megtelt a legénységi étkezde. Vizi Sándor alezredes, parancsnok társaságában érkezett a meghívott az élménybeszámoló helyszínére. A padsorokban ülők a vendégtől a példás eredményeket elérő katona életútjának fontosabb állomásait hallhatták, majd kérdésekre is válaszolt.
Vári Gyula magyar színekben többször végzett az élen a vadászpilóták hagyományos, Londonban megrendezésre kerülő nemhivatalos világbajnokságán. Az általa irányított MiG 29-es repülőgépről az a véleménye, hogy a vadászgépek között máig az egyik legjobb konstrukció. Ennek egy felkészített példányával mutatta be lélegzetelállító gyakorlatait, s mivel egyedi elemmel tarkított "műrepülő" koreográfiáját egymást követő években is magas színvonalon tudta megismételni, kivívta a szakma nemzetközi elismerését.
Az egyik kérdező azt tudakolta, hogy volt-e aktív repülősként életveszélyben, mire elmondta: egyszer előfordult vele, hogy gépének egyik hajtóműve leállt, ezért kényszerleszállásra kényszerült. A feladatot sikerrel meg tudta oldani. Ennek kapcsán a következőkre is fény derült:
- Veszélyhelyzetben egy olyan sebességtartományban közlekedő légi járművön, mint a vadászgép, nem lehet sokat mérlegelni a kabinban. Gondolkodásra ugyanis nincs idő. Az életben maradáshoz szinte a másodperc tört része alatt kell cselekedni.
A nyugállományba vonult főtiszt már felhagyott az aktív vadászrepüléssel, s mint azt sokan tudják: politikai pályára lépve az Országgyűlésben tevékenykedik.
www.hevesmegyeihirlap.hu
A Bornemissza Gergely Felderítő Zászlóalj meghívására megtelt a legénységi étkezde. Vizi Sándor alezredes, parancsnok társaságában érkezett a meghívott az élménybeszámoló helyszínére. A padsorokban ülők a vendégtől a példás eredményeket elérő katona életútjának fontosabb állomásait hallhatták, majd kérdésekre is válaszolt.
Vári Gyula magyar színekben többször végzett az élen a vadászpilóták hagyományos, Londonban megrendezésre kerülő nemhivatalos világbajnokságán. Az általa irányított MiG 29-es repülőgépről az a véleménye, hogy a vadászgépek között máig az egyik legjobb konstrukció. Ennek egy felkészített példányával mutatta be lélegzetelállító gyakorlatait, s mivel egyedi elemmel tarkított "műrepülő" koreográfiáját egymást követő években is magas színvonalon tudta megismételni, kivívta a szakma nemzetközi elismerését.
Az egyik kérdező azt tudakolta, hogy volt-e aktív repülősként életveszélyben, mire elmondta: egyszer előfordult vele, hogy gépének egyik hajtóműve leállt, ezért kényszerleszállásra kényszerült. A feladatot sikerrel meg tudta oldani. Ennek kapcsán a következőkre is fény derült:
- Veszélyhelyzetben egy olyan sebességtartományban közlekedő légi járművön, mint a vadászgép, nem lehet sokat mérlegelni a kabinban. Gondolkodásra ugyanis nincs idő. Az életben maradáshoz szinte a másodperc tört része alatt kell cselekedni.
A nyugállományba vonult főtiszt már felhagyott az aktív vadászrepüléssel, s mint azt sokan tudják: politikai pályára lépve az Országgyűlésben tevékenykedik.
www.hevesmegyeihirlap.hu