Célpontban az alkohol és dohánytermékek

Országos vizsgálatot indít március végéig tart az alkohol tartalmú italok és a dohánytermékek reklámozására és értékesítésére vonatkozó jogszabályok betartásának ellenőrzésére a fogyasztóvédelem.

A fogyasztóvédelmi hatóság a dohánytermékek és alkoholtartalmú italok reklámozására, illetőleg az e termékek értékesítésére vonatkozó jogszabályi előírások betartásának ellenőrzésére kiemelt figyelmet fordít főként a közoktatási intézmények körzetében működő kereskedelmi és vendéglátó-ipari egységekben –tudtuk meg Pintér Istvántól, a Heves Megyei Fogyasztóvédelmi felügyelőség igazgatójától.


A fogyasztóvédelmi hatóság felhívja a figyelmet:


Dohánytermék az üzlet jellegét, kialakítását figyelembe véve az egyéb termékektől elkülönítve, önálló polcon vagy üzlethelyiségben erre a célra elkülönített részén, vagy kizárólag dohánytermékek, illetőleg azok fogyasztásához kapcsolódó kiegészítő kellékek forgalmazására szolgáló önálló üzlethelyiségben hozható kereskedelmi forgalomba.


Tilos dohányáruk üzlettéren kívüli reklámozása. Az üzletek, vendéglátó-ipari egységek kapcsán kivételszabály szerint a tilalom nem terjed ki a dohányáru eladási helyén való bemutatásra és árfeltüntetésre.


Tilos alkoholtartalmú italt reklámozni közoktatási és egészségügyi intézményben és annak bejáratától számított 200 méteres távolságon belül. Tilos alkoholtartalmú italt reklámozni sajtótermék címoldalán.


Tilos közzétenni dohányáru vagy alkoholtartalmú ital olyan reklámját, amely túlzott dohány- vagy alkoholfogyasztásra hív fel. Az alábbiak alapján a hatóság olyan nyereményjátékokat közvetítő reklámokat tart e rendelkezésbe ütközőnek, amelyek nagy értékű nyeremények kilátásba helyezésével arra ösztönözhetik, illetve hívják fel a fogyasztókat, hogy jelentős mennyiségben vásároljanak – fogyasszanak – a reklámozott termékből.


Vendéglátó üzletben, valamint kiskereskedelmi értékesítés során a 18. életévét be nem töltött személy részére szeszes italt kiszolgálni, illetve értékesíteni tilos.


pcs