Elektronikus ügyintézés februártól

Magyarországon elsőként intézhetik elektronikus úton építéshatósági ügyeiket az egriek és a környékbeli 18 település lakói.
18,5 millió forintot nyert Eger önkormányzata és a Geoweb Kft. alkotta konzorcium az Informatikai és Hírközlési Minisztérium Szolgáltató önkormányzat pályázatán. Az összesen 25,5 millió forintos fejlesztés eredményeként 2005. januárjától elektronikusan végezhető az ügyintézés az építéshatósági területen - jelentette be a városházán tartott sajtótájékoztatón dr. Horuczi Csaba alpolgármester. Az e-építéshatósági rendszer megvalósulásával átláthatóbb, remélhetően gyorsabb, pontosabb lesz az ügyek intézése és több idő marad így az ellenőrzésekre. A projektbe az Eger környéki települések is bekapcsolódnak, s ha igénylik, megkaphatják önkormányzati azonosítójukat, melynek segítségével indíthatják az ügyük intézését interneten, elektronikus levél formájában vagy a városháza bejáratánál elhelyezett számítógépes terminál igénybe vételével. Nyolc építéshatósági engedélyt lehet ily módon kérni, például az építési, bontási, telek kialakítási, fennmaradási és használatba vételi engedélyeket. A rendszer biztonságos működése után a szakemberek szerint az átlagos 45 napos ügyintézési idő 5-10 nappal is lerövidül majd. A hagyományos személyes ügyintézésre továbbra is lehetőség nyílik Egerben.