Játékos próbaérettségi verseny a hálón - nem csak érettségizőknek
A www.erettsegizo.hu oldalon március 1-jétől április 20-ig tart a III. Országos Online Középiskolai Próbaérettségi Verseny (OKPV), amelyet a Felvételi Információs Szolgálat, ismertebb nevén a FISZ szervezett meg.
Mintegy ötvenezer feladattal tesztelhetik felkészültségüket és készülhetnek az érettségi vizsgákra a diákok az országos, interneten zajló versenyen, ahol a kétszintű matúra három tantárgyából, történelemből, irodalomból és – idén első alkalommal – matematikából mérhetik össze tudásukat. A küzdelemre középiskolásokat és tanárokat egyaránt várnak a szervezők, de külön kategóriában versenyezhetnek a már érettségizett, a tudásukat felfrissíteni vágyó idősebbek is. A szervezők állítása szerint minél többet használja valaki az oldalt, annál kisebb lesz a valószínűsége annak, hogy az érettségin olyan kérdést kap, amelyre nem tudja a helyes választ. A tavalyi verseny végéig több mint ezeregyszáz középiskola és harmincötezer játékos regisztrált történelemből és irodalomból, míg az Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyen, vagyis az OKTV-n összesen huszonhat tantárgyból vettek részt közel ennyien. Vagyis az e-learning közkedvelt válfaját képviseli a weboldal, ahol a stratégiai kvízjáték során a versenyző könnyedén elsajátíthatja az érettségi vizsgák tananyagát. Az OKPV 2005 versenykategóriáinak legjobbjai – összesen hetven díjazott – több mint hárommillió forint értékben vihetnek el értékes díjakat. A regisztráció mindenki számára ingyenes, a nevezéshez nem kell más, mint az oldalon regisztrálni és játszani. Az országos verseny április 20-án, az írásbeli vizsgák kezdete előtt zárul le. A játékban, amelynek szabályai a http://www.erettsegizo.hu oldalon olvashatók, Magyarország megyéit kell elfoglalni a választott tantárgyból feltett kérdések megválaszolásával, miközben a többiek is ugyanezért küzdenek. A cél, hogy minél több megyét megszerezzenek a játékosok, amihez az kell, hogy minél több kérdésre tudják a jó választ. Minden középiskolás a saját évfolyamának megfelelő szobában versenyezhet, ami azt jelenti, hogy csak olyan kérdéseket kaphatnak történelemből, irodalomból és matekból, amelyek az adott vagy korábbi évek tananyagához kapcsolódnak. A játékos verseny nagy sikerre számíthat, hiszen a középiskolás diákok körében végzett korábbi felmérések szerint a felvételire készülők nyolcvannyolc százaléka hozzáfér a világhálóhoz.