Javító-karbantartó szolgáltatásokat vizsgál a fogyasztóvédelem

Országos vizsgálatot indít a Fogyasztóvédelem. A program során októberben és novemberben a személygépkocsi javítókat ellenőrzik.


 

A jótállás és szavatosság Polgári törvénykönyvben rögzített rendelkezéseinek 2003-ban történt módosítása tette szükségessé a javító-karbantartó szolgáltatók jótállási kötelezettségére vonatkozó szabályozás módosítását. Az új szabályozás részletesen meghatározza a vállalkozók kötelezettségeit. Ezek a – többnyire a fogyasztók érdekeinek védelmében megalkotott – szabályok számos ponton új feladatokat rónak a javító-karbantartó vállalkozásokra. A jogszabály hatályba lépése óta eltelt kilenc hónap álláspontunk szerint elegendő időt biztosít valamennyi szolgáltató számára a rendeletben foglaltak megismeréséhez és a belőle fakadó kötelezettségek maradéktalan betartásához. A vizsgálat arra terjed ki, hogy a gépjármű javító-karbantartó szolgáltatók mennyiben tesznek eleget azon kötelezettségeiknek, miszerint a jótállási jegyen meghatározott adatkört kell rögzíteniük, a fogyasztó igényéről jogszabályban meghatározott tartalommal jegyzőkönyvet kell felvenniük, továbbá a gépjárművek a jótállás keretében történő ismételt javítás céljából történő átvételét a fogyasztónak átadott és meghatározott tartalommal kiállított elismervénnyel kell igazolniuk. A vizsgálati program részeként utóellenőrzésekre is sor kerül, hogy az elmúlt évben ellenőrzött egységek miként teljesítették a vizsgálatuk során feltárt esetleges hiányosságaikat.


pcs