KET –ügyintézés elektronikusan

Novembertől 6 ezer ügyet intézhetünk elektronikusan.


 

November 1-jén hatályba lépett a KET törvény (2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól). Többek között meghosszabbíthatjuk a személyi igazolványt, útlevelünk érvényességi idejét, bejelenthetjük, ha új autót vettünk és kérvényezhetjük az átírást. Kérhetünk időpontot a polgármesteri hivataltól, ha be akarjuk panaszolni a szomszédokat, mert esténként túl sokáig és túl hangosan hallgatják a zenét és mellesleg az allergiát okozó parlagfüvet sem irtják ki a kertjükből. Lakással kapcsolatos ügyeket, úgymint a lakcímváltozás bejelentését, lakcímigazolvány pótlását, cseréjét is lebonyolíthatja majd egy átlag magyar állampolgár, ha kezelni tudja a számítógépet, és van digitális aláírása. Emellett a személyi jövedelemadójának, a gépjármű súlyadójának bevallását, és az adó egy százalékáról való rendelkezést is intézheti elektronikus úton, sőt még biztosítást is köthet. Mindezt a saját papíralapú aláírással egyenértékű, fokozott biztonságú aláírási tanúsítvánnyal fizetjük. Ennek ára évente körülbelül 4800 Ft + áfa. Az e-szignó birtokában nem kell többé egész szabadnapokat ügyintézésre kivenni, és nem kell háromszor újra kitölteni egyetlen nyomtatványt egy-egy elrontott sor miatt. Nincs utazási költség, nincs fáradtság.


pcs