Piackutatást indít a MÁV

Felmérést készít a MÁV a szolgáltató szemléletű menetrend kialakítása érdekében.
A MÁV Rt. az utazási szokásokat, utasigényeket jobban tükröző, rugalmasabb, megbízhatóbb, piackutatási adatokra támaszkodó menetrendet kíván összeállítani. A menetrendi igényeket feltáró piackutatás célja a vasúti utazóközönség megkérdezésével, a kutatás adatainak felhasználásával a 2006. évi menetrend optimalizálása. A kérdezőbiztosok a kérdőíves megkérdezés során mintegy 10.000 interjút készítenek. A kérdőíven található kérdésekre az utasok az ország 20 fővonalán, a vonatok fedélzetén válaszolhatnak majd. A megkérdezettek köre kiterjedt: hétköznapon utazókat és hétvégén utazókat is magában foglal. A szakemberek az utasokat körülbelül öt héten keresztül kérdezik. A MÁV Rt. az utasok közreműködését kéri, s hogy az utazási adataik szolgáltatásával segítsék a kérdezőbiztosok munkáját a sikeres piackutatás, a lehető legteljesebb és legpontosabb adatgyűjtés érdekében, hiszen ezek az adatok képezik majd alapját egy korszerűbb, a felmerülő utazási igényeknek jobban megfelelő menetrend összeállításának.
pcs