Távlatban a keleti elkerülő út
A túlzsúfolt 25-ös fő közlekedési út egri szakaszának tehermentesítése évek óta napirenden szerepel - hangzott el a megyei közlekedési klub szakembereinek márciusi találkozóján.
Ehhez nyújt segítséget a város szerkezeti terve, amelyet a közgyűlés is megtárgyalt és közszemlére bocsátott.
A szerkezeti terv fontos eleme a város közlekedéshálózatára vonatkozó rész, amely a feltételek javításáért szorgalmazza a keleti elkerülő út mielőbbi megépítését. Mint Becsák Péter, a Pro Urbe Kft. tervezője ezzel kapcsolatban kifejtette: az előkészítésben fontos a köz- és a magánérdek érdemi egyeztetése. Létezik településfejlesztési elképzelés Egerben, amelyet az önkormányzat dolgozott ki, és ehhez kapcsolódik a településszerkezeti terv.
Becsák Péter rámutatott: fontos az M25-ös út megépítése, mert így Egert, mint idegenforgalmi központot, bekapcsolnák az M3-as autópályába, és ez a K2-es útnál érné el a várost. Az engedélyezési terv tavaly elkészült. Lényeges, hogy a belváros túlzsúfoltsága miatt a centrum peremén új parkolóhelyeket és mélygarázsokat alakítsanak ki, építsenek kerékpárutakat is, amelyeket a gyógyvizéről híres Egerszalókkal és Bogáccsal kapcsolhatnának össze. A keleti elkerülő út nyomvonalát úgy érdemes kijelölni - jelezte az előadó -, hogy az közel legyen a településhez. Ez érinti a Merengő, az Almagyar-domb, a Vécsey utca körüli területet.
Czuczor László, a megyei közlekedési felügyelet nyugalmazott osztályvezetője hangsúlyozta: szükséges egy szakmailag megalapozott tanulmányterv a keleti elkerülő út megépítéséhez. Ezt erősítette meg Szerencsi Gábor, a Heves Megyei Állami Közútkezelő Kht. ügyvezető igazgatója is. Ám felhívta a figyelmet, hogy ehhez kisajátításra is szükség lesz. Véleménye szerint - a kormány takarékossági intézkedései nyomán - 2010-nél hamarabb nemigen kezdődhet meg ennek az építése.
Heves Megyei Hírlap
A szerkezeti terv fontos eleme a város közlekedéshálózatára vonatkozó rész, amely a feltételek javításáért szorgalmazza a keleti elkerülő út mielőbbi megépítését. Mint Becsák Péter, a Pro Urbe Kft. tervezője ezzel kapcsolatban kifejtette: az előkészítésben fontos a köz- és a magánérdek érdemi egyeztetése. Létezik településfejlesztési elképzelés Egerben, amelyet az önkormányzat dolgozott ki, és ehhez kapcsolódik a településszerkezeti terv.
Becsák Péter rámutatott: fontos az M25-ös út megépítése, mert így Egert, mint idegenforgalmi központot, bekapcsolnák az M3-as autópályába, és ez a K2-es útnál érné el a várost. Az engedélyezési terv tavaly elkészült. Lényeges, hogy a belváros túlzsúfoltsága miatt a centrum peremén új parkolóhelyeket és mélygarázsokat alakítsanak ki, építsenek kerékpárutakat is, amelyeket a gyógyvizéről híres Egerszalókkal és Bogáccsal kapcsolhatnának össze. A keleti elkerülő út nyomvonalát úgy érdemes kijelölni - jelezte az előadó -, hogy az közel legyen a településhez. Ez érinti a Merengő, az Almagyar-domb, a Vécsey utca körüli területet.
Czuczor László, a megyei közlekedési felügyelet nyugalmazott osztályvezetője hangsúlyozta: szükséges egy szakmailag megalapozott tanulmányterv a keleti elkerülő út megépítéséhez. Ezt erősítette meg Szerencsi Gábor, a Heves Megyei Állami Közútkezelő Kht. ügyvezető igazgatója is. Ám felhívta a figyelmet, hogy ehhez kisajátításra is szükség lesz. Véleménye szerint - a kormány takarékossági intézkedései nyomán - 2010-nél hamarabb nemigen kezdődhet meg ennek az építése.
Heves Megyei Hírlap