"Védtelenül a nyári utakon"
2005. első öt hónapjában, Heves megyében 13 %-kal emelkedett a személyi sérüléssel járó közúti közlekedési balesetek száma. Ennek ellenére a halálos kimenetelű tragédiák száma 58 % - kal, a súlyos sérüléses esetek száma pedig 5 % - kal csökkent, ugyanakkor a könnyű sérüléssel végződő balesetek száma 42 % - kal nőtt az előző év azonos időszakához képest.
Emelkedett az ittas vezetők száma. Az ittasan okozott balesetek fele a sebesség nem megfelelő megválasztására, illetve a gyorshajtásra vezethető vissza. A baleseti okok közül továbbra is a gyorshajtás áll a képzeletbeli dobogó első fokán. A járművezetők sokszor nem az út és látási viszonyoknak megfelelően választják meg a sebességüket, és ez tragédiákhoz vezet. Jelentősen emelkedett az elsőbbségi szabályok be nem tartásából adódó balesetek is. A közúti jelzőtáblák ugyan egyértelműen jelzik azt, hogy az adott útkereszteződésben kinek van elsőbbsége, a járművezetők egy része azonban tudatosan vagy gondatlanságból figyelmen kívül hagyják ezeket a jelzéseket és ilyenkor könnyen megtörténik a baj.
Az okozók közül továbbra is a személygépkocsi-vezetők azok, akik a legtöbb tragédia felelősei. Kis mértékben emelkedett a gyalogosok által előidézett balesetek száma (13-ról 14-re), azonban ugrásszerűen nőtt a kerékpárosok által okozott esetek száma (7-ről 20-ra). Ezen esetek többsége az elsőbbségi jog meg nem adása miatt történt.
pcs
Az okozók közül továbbra is a személygépkocsi-vezetők azok, akik a legtöbb tragédia felelősei. Kis mértékben emelkedett a gyalogosok által előidézett balesetek száma (13-ról 14-re), azonban ugrásszerűen nőtt a kerékpárosok által okozott esetek száma (7-ről 20-ra). Ezen esetek többsége az elsőbbségi jog meg nem adása miatt történt.
pcs