Vendéglátóegységeket vizsgál a fogyasztóvédelem
Eddig 192 vizsgálatot folytatott le a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség az idei nyári idegenforgalmi főszezonban.
Felére csökkent a hibaszázalék a vizsgált vendéglátóegységeknél a tavalyihoz képest – derül ki a felügyelőség tájékoztatójából. Alapvető hiányosságok jelennek meg az ártájékoztatással és a nyugtaadással kapcsolatban. Szintén gyakori, hogy a vendéglátóegységek sok esetben nem rendelkeznek kategóriába sorolási bejelentéssel. A jogszabály úgy fogalmaz, hogy az üzemeltető köteles az üzlet működésének megkezdése előtt a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatalnál írásban bejelenteni az üzlet kategóriába sorolását. Ha az üzemeltető a vendéglátó üzletet átsorolja más kategóriába, ezt 15 napon belül köteles a Hivatalnak írásban bejelenteni. Ellenőrzéskor megfelelően igazolni kell, hogy a bejelentés megtörtént. Az esetek 10%-ában tapasztalták csak, hogy a vállalkozók nem tesznek eleget a nyugtaadási kötelezettségnek. Amíg tavaly szinte minden második vendéglátóegységben történt vásárlói megkárosítás hamis mérésből kifolyólag, addig az idei évben csak az esetek 15%-ában fordult elő, hogy a próbavásárlások alkalmával kevesebbet mértek, vagy a kifizetéskor kevesebbet adtak vissza. A szezon végéig még 50-60 vendéglátóegység számíthat ellenőrzésre, s a napokban elkezdődik a szálláshelyek vizsgálata is.
pcs